sunnuntai 1. huhtikuuta 2018

Kevät toi ompelutyöt

Hyvää uutta vuotta ja ihanaa kevättä :)
Tänään vietämme ensimmäistä pääsiäispäivää, sekä aprillia.
(tällä kertaa en rupea aprillailemaan, koska oon siinä niin huono).  :)
Ja hyvää pääsiäistä jokaiselle! 



Jollain on oireita näin keväällä sisustus kärpäsen puremasta, niin mulla on oireita ompelukärpäsen puremasta.
Tääkin on niitä "etten mä koskaan" mutta silti löydän itteni tekemässä niin...
Nimittäin oon niin rakastunut ompelemaan itse lapsille vaatteita!
Joo, ennen oon siitäkin ajatellut, että lastenvaatteita saa niin halvalla kirppiksiltä ja kaupoista ettei niitä kannata itse ruveta ompelemaan.

Tätä hulluutta saan kiittää vanhaa luokkakaveriani. 
Hän aloitti ompelemaan pipoja itselleen,  lapsille ja tilauksesta työkavereille. 
Sitten hän innostui tekemään pieniä vauvan vaatteita. 
Oli kiva seurailla mitä kaverini oli keksinyt ja kokeilut.
Tää on jännä juttu. Verhoja kyllä ompelen joka lähtöön,
mutta vaatteita en uskalla kokeilla! 
Olin ajatellut kaavojen olevan kauheaa hepreaa...
Ja mitäs sitten jos menen ja leikkaan kalliin kankaan ja se menee piloille???



Marraskuussa olen tän mun kaverin kanssa käynyt Tampereen kädentaitomessuilla. (joka muuten on kamala paikka,  kun sieltä ei sitten pääse yhdellä kassilla kotiin). :D
Sieltä sitten sain rohkeuteni ja uskalsin ostaa elämäni ensimmäiset trikoo kankaat.
Ja nehän tuli ostettua paapiilta. 
Ihanaa Myyry kangasta, minunvihreänä ja pinkkinä.
Työkoneet harmaalla pohjalla. 
Siitä se sitten lähti!  Paluuta ei ollut..
Meinaan mun ompelukärpäsen purema.
Tammikuussa ompelin kummipojalle synttärilahjaksi jumpsuitin gugguun tyylillä.
Mintunvihreä kangas,  musta vetoketju ja resorit.
Huppuun hauska yksityiskohta.
Yksin en uskaltanut lähteä tätä työtä tekemään, vaan pyysin äitini avuksi.
Vanha harrasteompelija ollut aikoinaan. 
Tehnyt paljon lastenvaatteita.
(aika realistinen ensimmäinen työ) :D

Tuon jälkeen olenkin sitten pipoja tehnyt.
Omille lapsille,  miehelle,  lasten serkuille,   neljälle kummilapselle.
Lahjaksi on aika määrät lähtenyt. 
Mekkoja,  hameita, leggareita,  paitoja ja jumpsuitteja.
Ja kankaitakin on ihan mukavasti tullut. 
Työnjälki ei oo ammattilaisten tasoa,  mutta sitä treenataan.



Tässä lopultakin kuvia muutamista ompeluksista.
Tein kummitytölle (n. 1v.) frillahameen,  leggarit ja tupsu pipon.
Nämä on tehty ilmaiskaavoilla.
Kangaskapinan talviperhosesta  muokattu guggun tyyliin.
Noshin leggingsit ja lippapiposta muokannut perus pipon.
Helppoja kaavoja aloittelijalle. 














Lisää laitan kuvia ompelutöistäni.
Ja on meillä sisustuksessa muutosta tapahtunut.
Blogi saa heittää pölyt pois ja saada uusia tuulia.
Joo.  Tiedän sanoneen näin jo muutamat kerran, mutta nyt on naisessa virtaa kuin pienessä kylässä.  :D


Oltiin viikko ylläksellä ja ihana oli tulla kotiin kun täällä oli niin keväinen fiilis! 
Valonmäärä on lisääntynyt ja linnut laulaa.

Mukavaa sunnuntaita ja muistakaa aprillata! 

Jonna

2 kommenttia:

  1. Voi miten ihana kuulla susta!!<3
    Ja mielettömän kauniita juttuja oot ommellut. Mä tykkään myös noita pipoja tehdä, mutta muita en oo vielä uskaltanut. Pitäis vissiin vaan rohkaistua!
    Ihanaa kevään odotusta teille!

    VastaaPoista
  2. Hih <3 Onpelukärpänen iski suhun kunnolla :) ;)

    VastaaPoista

Kiitos kaunis kommentista :)